Saturday, February 7, 2009

sabtu yg indah

hari nih, sabtu, tp masa aku tulis blog neh dah masuk ahad dah la..
tp aku consider sabtu lagi, sbb aku xtidoq lagi.. haha


aku rasa rini aku menjadi baik setelah 1tahun menjadi xbaik (elakkan penggunaan kasar). wlpun aku rasa terseksa sikit, tp xmengapa ouhhh~

pepagi buta td, aku bangun samyg subuh. mcm biasa la..
tanda2 sblum aku bangun
1) bunyi tapak kaki kat tangga
2) bunyi pintu dibuka
3) bunyi suis lampu, "papp!"
4) bunyi sora mak aku "zamri bangun semayang hoih! pukoi 640 dah" hahaha,
(masih igt ayat di atas, ya pepagi buta aku bangun subuh =640, hahaha)

lazim ny, mak aku sampai bilik aku sebelum "..bila ku sehat, igt lah pada Allah, bila ku sakit, igt lah pada Allah.."(bunyi alarm enset aku daa) berbunyi..
aku bangun la mandi, smyg..

pastu p dapoq tgk xdak makanan, aku nek atas balik. igt nak tidoq, tp saja on9 sat. pastu bunyi tanda2 seperti dia atas. tp perubahan kat step 4
4) bunyi sora mak aku (gak) "zamri p hntaq safina p tusyen sat"

erghhh, aku pn iya2 ka ja.. xpa p la hantaq p. dekat ja kat tmn aku.

baliik2 aku on9 ja, donlod software2 yg dah lama aku tingin nak donlod (dekat opis depa block dah).. web tu aku dah letak kat column usefull link, pepandai la kalo nak try..
on9 ja dari pg smpai ptg. pastu aku tringat, satu benda nak bwat. tp sebenarnya ada 3,4 benda gak la

1) aku nak kna potokopi surat branak pa hala smua sijil2 n kna sah kan dari mana2 tok pengulu(penghulu), sbb nak hntaq borang upu (trikh ttp permohonan: 5feb09, tgk bertuah pny budak, hahaha)
2) aku nak kna beli kemeja,
3) nak kena beli kasut kulit itam (sepatut ny number 3 xwujud, bleh ja selit dlm number 2, saja ngada2 bwat jgk, nampak byk la benda nak wat kan??)


sebab musabab aku nak kna wat benda 2,dan 3 di atas ialah kerna(kerana(pulon dak?hahaha)), ritu boss aku suh pakai formal sbb nak pi mimos, tp dah aku xbawak n xdak 2 dan 3 tuh aku pakai la pakaian biasa aku. (pakaian seperti nak p berjalan pusing2 jitra mall,wahh, shuffle2 wikki wikki tekno, chekidaud)

tp td aku malaih la plak nak bwat number 1, sbb sijil spm n akedemik smua ada kat kulim, n borang hardcopy upu yg aku print pn tertinggal kat sana..
erghhh.. kansel number 1 (rip), shag shag~


number 2 lak, aku malas nak p sorg, tp nk p pn xdak org nak teman(ayat ulang kan?haha)...last2 kansel number 2..
3? skali harung la.. hahahahah!!!

beh tuh aku xwat pa la pn.. hahaha..!!!!

ada la, aku baru blajaq gna photoscape, yg
tie duk habaq dari dlu, baru tadi aku try gna, ahhaa senang gila nak edit gmbaq, mana aci camni..

mlm aku tgk brita bernama tv. alhamdulillah, slama 4,5 ari duk kulim tgk tb3 ny brita ja, wat sakit ati j. tp yg aku nak mention kat sini bukan pasai tb3 ,
ada satu berita amat menarik tadi..

"..saya akan terus berkhidmat di pejabat menteri besar, dan saya akan tinggal di kediaman menteri besar bersama2 anak2 dan bini2 eh bukan bini saya di sini", Datuk Nizar.(lebih kurang ayat seperti tu la)
hahahaha,




*aku search nizar kat google kuar gmbaq mamat neh, nama nizar taleb*


lawak gila, stai wat ketegaq, caya lah..!!!haha. (aku bukan org barisan, cuma berita tuh aku rasa lawak)


okay tinggal bab tu


pas isyak aku nek atas, n berkurung dlm bilik, hahaha(lagi)

aku donlod drum cover lagu anna molly(bukan anney molly ya) n prektis,
wahahah
bestt wehhhh...
pastu aku terberenti sbb ada msg masuk. umi kata weh nite. haha


tgk2 jam,wahhh dah pukol 11... wahhh, aku xkuar la. marin mlm xkuar rini pn xkuar, wahahaha..kejayaan terhebat setakat nih.


okay tinggal bab tu (ayat copy paste dari ayat atas)


skrg aku tgh pikir kan aktiviti sok,
1) nak brekpas ngan jedip(bukan nama dlm lesen memandu kelas b2 dan d).

2) beli kemeja (impian skali lagi)

3) beli kasut kulit itam
(seperti kurungan di atas jgk)
4) balik kulim, huwaaaa

pastu skrg jedip tgh mengajak aku ronda. ronda apa kah time neh, polis peronda ka?

No comments:

Post a Comment